Passa al contingut principal

AVALUACIÓ I REFLEXIÓ. APARTAT DE CRISTINA MORA

Després del viscut i a partir dels dos articles de l'aula virtual que nomene a continuació i que han sigut la base teòrica del bloc. Contesta les quatre preguntes i realitza l'autoavaluació en el teu blog i puja'm l'enllaç a la tasca de l'aula virtual "Reflexió i autoavaluació"

 

"Els jocs de predomini tàctic: una proposta eficaç per a l'ensenyament dels esports d'invasió" Antonio Méndez Giménez.

 

1. Després del viscut i experimentat en les sessions, llig el paràgraf següent i fes una xicoteta reflexió de 6-8 línies.

            "Per a autors com Greháigne i Godbout (1995) l'essència dels esports d'equip consisteix en una relació d'oposició, és a dir, cadascun dels dos equips ha de coordinar les seues accions per a recuperar, conservar i moure la pilota fins a arribar a l'àrea de marcatge i aconseguir una miqueta. Al nostre entendre, aquesta posició no implica una aposta per la competició desmesurada, sinó per la seua educació com a mitjà (no com a meta) de millora personal i grupal.

Resposta:

Tal i com diuen els dos autors, els jocs d'oposició tenen una essència peculiar i única. Quan juguem a jocs on l'objectiu principal és obtindre punts per superar al nostre contrincant, es fiquen en pràctica dues variables: la competència i la coordinació.

En primer lloc, la competició, al meu parèixer, sempre proposa als jocs un punt més d'esforç i de concentració en el que estàs fent, però també si no es du a terme d'una forma regulada, pot produir disputes entre companys per el que seria una competència no sana.

Per altra banda, quan juguem en equip, altre propòsit que hem d'aconseguir amb la nostra classe és que tinguen que coordinar-se y cooperar per a obtindre l'objectiu marcat i per a això, hem de pautar nosaltres com a mestres el joc, per exemple, establir la norma de que no pots ficar gol en un partit de futbol si no toquen tots els components del grup la pilota.

Com a conclusió, els jocs on apareix la competència entre equips pot fomentar factors com l'educació en valors dins d'un equip de treball, sempre i quan es treballe de forma adequada. A més, cal recalcar com diuen els autors, que prèviament per a saber i poder treballar en grup, has d'haver-hi treballat amb tu mateixa i millorat a nivell personal.

2. Dels jocs que hem realitzat en classe, a partir de la següent reflexió, quin destacaries?, explica-ho i justifica-ho.

            "La proposta es fonamenta en jocs reduïts per a aconseguir incrementar l'activitat i garantir la major participació en la tasca. S'incrementen així, tant el temps de pràctica real com la intensitat de treball."


"Les activitats físiques cooperatives. Una proposta per a la formació en valors a través de l'educació física a les escoles d'educació bàsica". Carlos Velázquez Callado


Resposta:

Segons la reflexió llegida, per a treballar per grups de treballs reduïts elegiria el rugby. Pense que és un esport poc practicat en l'escola i que per tant, quan es dóna a les sessions d'educació física, els agrada tant. És un esport diferent que permet treballar per grups reduïts, ja siga per a practicar passes o per a jugar un mini partit. Amb el voleibol fomentem la participació de l'alumnat, ja que, tens que passar-li al teu company o companya la pilota per a poder avançar. A més, és un esport que produeix una participació molt dinàmica en la tasca i a conseqüència, una pràctica de major intensitat.


3. Tria un dels jocs realitzats en classe i transforma-ho de competitiu a cooperatiu tenint en compte la promoció de la participació.

Resposta:

Si transformen un joc de competitiu a cooperatiu, estem afavorint la comunicació entre l'alumnat i les relacions socials de forma directa.

En aquest cas, canviaria per exemple el bàsquet, ja que és prou adaptable al que volem.Establiríem unes normes que provocarien que tots els membres de l'equip participaren i cooperaren:

- Per a poder tirar a cistella, tots els membres de l'equip tenen que haver tocat la pilota.

- Un jugador no pot recórrer la pista, ha de passar-la automàticament li la passen per a poder avançar de nou.

Amb aquestes 2 normes, tots han de cooperar i treballar en equip per a poder encestar la pilota.

Altre joc podria ser el voleibol, on l'objectiu principal no és fer punts a l'equip contrari si no cooperar amb ells també per veure quina quantitat de passes totals podem fer entre els 2 sense que caiga a terra la pilota.

4. Escriu 3 o 4 estratègies que usaries per a desvincular el joc del resultat i educar que per damunt de guanyar o perdre està la pròpia activitat.

 

Resposta:

1. Deixar clar abans de començar que els punts tenen menys pes que cooperar i respectar les normes.

2. El xiquet o xiqueta que anota un punt, canvia d'equip.

3. En qualsevol esport, donem a un equip per exemple 20 punts de partida i l'altre 0. Al que te 20, cada punt se li resta 1 i al que té 0 se li suma 1. Quan arriben al nombre comú s'acaba el partit.

4. Com hem dit anteriorment, tots els membres d'un equip han de tocar la pilota.

 

 

 

AUTOAVALUACIÓ

 

 

 

 

 

Puntuació:

 

JUSTIFICACIÓ:

4-5

5-6

6-7

8-9

9-10

Participació en les sessions.

 

 

 

 

 

X

La meua participació en les sessions ha sigut excel·lent des del meu punt de vista, ja que he cooperat i contribuït de forma activa per a que el funcionament de les sessions siga el millor possible.

10

Qualitat de les 4 respostes de la pràctica vinculada amb la teoria.

 

 

 

 

 

X

Pel que fa referencia a les preguntes anteriors, pense que estan formulades de forma adequada i vinculades amb la practica, ja que, com és el meu cas, si has anat a classe i experimentat el viscut, son fàcils de omplir per la relació de continguts.

9

Aportació i aprenentatge en l'apartat que li va tocar al meu equip: Mobilitat, tècnica de carrera, seqüència, volta a la calma.

 

 

 

 

X

 

A pesar de haver-nos tocat la mobilitat articular que sembla el més rígid al esquema tradicional de moviments, nosaltres vam treballar de la millor manera i vam transformar aquest apartat en un joc dinàmic on es produïa la mobilitat articular.

9

Aportació i aprenentatge en la progressió de l'esport del meu equip.

 

 

 

 

X

 

Pense que tot el grup ens hem coordinat molt be i hem aportat bones idees per a treballar el voleibol. En el meu cas, he recordat prou conceptes que tenia oblidats sobre aquest esport, com son els tipus de colpege.

8

Satisfacció amb el treball realitzat.

 

 

 

 

 

X

El meu grau de satisfacció amb el treball realitzat és excel·lent, ja que tot s’ha treballat de la millor forma possible dins de la situació que ens trobem. A més, hem pogut rebre cert feedback amb la mestra sobre el que estava be o havia que millorar, el que provoca una integració major de coneixements.

10


Nivell d'aprenentatge del bloc.

 

 

 

 

 

X

 

Pense que degut a les condicions com ja he dit, l’aprenentatge a nivell global ha sigut molt bo, però que podria haver sigut millor si haguérem tingut més temps de practiques per a poder assolir més profundament els conceptes.

9

Suma la nota dels 6 apartats i divideix-la entre 6, el resultat l'escrius baix.

NOTA FINAL: 9,16.........

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Comentaris

Ara pots traduir les entrades!