Passa al contingut principal

Recursos didàctics

 INFORMACIÓ ADICIONAL SOBRE LA PILOTA VALENCIANA:

Ací vos deixe tres xicotets videos resum sobre el nostre esport, la Pilota Valenciana. Dedicant-li poquet temps, sabreu un poc d'història i com fer els teus propis guants i la pilota, algo més complicat però no impossible.

1. Un poquet d'història i informació sobre pilota.



2. Cóm podríem fer la nostra propia pilota?



3. Fabricació del nostre propi guant.


4. Partida de Pilota Valenciana



REFLEXIÓ SOBRE EL CURRÍCULUM:

En primer lloc i abans de començar a reflexionar sobre el currículum de primària del àrea d’Educació Física, m’agradaria deixar 3 definicions:

-          Gimeno Sacristan diu que: "El curriculum es una planeación hecha por las escuelas con objetivos de aprendizaje según las capacidades de los alumnos con el fin de lograr un nivel educativo".

 

-          Marta Casarini diu que: "El curriculum es la expresión objetivada de las finalidades y contenidos de la educación que el alumnado debe adquirir y que se plasmará en el aprendizaje".

 

-          Estenhose diu que "El curriculum es un proyecto global, integrado y flexible que muestra una alta susceptibilidad para ser traducido en la práctica concreta instruccional".

El que podem observar en aquestes tres definicions és que els tres autors diuen que el currículum és el document que farà de pont entre la teoria i la pràctica i aquest pot anar modificant-se amb el pas del temps, segons els objectius que volem aconseguir amb l’alumnat i les transformacions continues de la societat.

En quant al currículum de primària i en concret de l’àrea d’Educació Física, pense que és un document fonamental en la vida d’un/a docent, ja que des del meu punt de vista, és el que vertebra la pràctica educativa.

Ací podem trobar 5 blocs distints amb continguts d’estructura cíclica i acumulativa, ja que es pretén que s’interioritzen al llarg de l’etapa educativa. En aquest blocs, podem veure com l’estructura és la mateixa, dividida en 3 columnes; continguts, criteris d’avaluació i competències.

1.       “Coneixement i autonomia personal”. En aquest bloc el que es pretén és que l’alumnat aprenga a conéixer-se a ell mateix amb relació a les seues accions motrius en l’entorn.

2.       “Habilitat motriu, coordinació i equilibri”. En el segon bloc, es tracten temes com la coordinació i l’equilibri, elements fonamentals per al dia a dia en la nostra motricitat.

3.       “Expressió motriu i comunicació”. En aquest cas, l’alumnat aprèn a conèixer i expressar diferents sensacions i emocions amb el propi cos i a comunicar-se amb ell.

4.       “Activitat física i salut”. En el quart bloc, l’alumnat ha de conscienciar-se de tindre una bona salut mental  i física arrel de l’activitat física.

5.       “Jocs i activitats esportives”. L’últim bloc potència la importància dels jocs i els esports en la vida dels xiquets com a instrument de comunicació, de relació i d’expressió.

Per tant, el currículum d’educació física és imprescindible per a un mestre a l’hora d’organitzar les classes, ja que és la millor forma d’orientar-se segons els xiquets que tinga i els objectius que vulga aconseguir en ells. Des del meu punt de vista, sense un currículum, no podríem dur a terme una educació de qualitat, ja que cada mestre donaria el que més li agrada o el que volen els xiquets, produint una falta de maduració en l’alumnat en molts aspectes com podria ser l’expressió de emocions davant la resta de companys, molt important en la vida de les persones.

Sense cap dubte, aquest document recull tot tipus d'informació necessària per a poder planificar el dia a dia en un centre escolar. 


KORFBAL

Ací vos deixe un partit de korfbal a nivell professional.



 


Comentaris

Ara pots traduir les entrades!