Passa al contingut principal

FUTBOL-TENIS: UN ESPORT ALTERNATIU EN TEMPS DE COVID.

 

Una vegada realitzada la pràctica sobre esports alternatius col·lectius, anem a reflexionar sobre el que m’ha paregut:

En primer lloc, hi ha que dir que son esports o dinàmiques divertides en les que els xiquets i xiquetes van a divertir-se, ja que gaudeixen amb els seus companys del temps que estan implementant en el gimnàs. Aquests esports, no son ni més ni menys didàctics que els jocs tradicionals, cadascun té les seues característiques intrínseques que els identifica i amb les quals podem desenvolupar o dur a terme uns continguts o uns altres. Per exemple, en un circuit en el gimnàs podríem treballar la motricitat (punteria, equilibri, etc) i en un esport com el colpbol podríem enfocar-ho més a la cooperació.

Ara que ja hem vivenciat el colpbol i el datchball, pense que son esports que cada vegada més van a anar implementant-se en les classes d’Educació Física fins arribar a ser coneguts com a un esport tradicional o per dir-ho d’una manera, “normals” (el colpbol ja està molt acceptat per la comunitat educativa). En quant a les mesures preses per la COVID-19, pense que han sigut les adequades, ja que tots hem intentat jugar guardant les distancies i amb la mascareta ficada, un factor que ens limita a tots en gran mesura a l’hora de respirar. No crec que puguem establir més normes de seguretat, ja que no podríem fer cap joc col·lectiu, i per tant, l’única mesura que podríem prendre seria no fer esport a les escoles o a la universitat i açò no és el correcte ni el que volem.

En segon lloc, treballar esports alternatius dins de l’àrea d’Educació Física, podem situar-ho fent referència al currículum de primària o al Real Decret 108/2014, en el bloc 5 on apareix recollit com a tal el colpbol, un esport alternatiu que s’ha clavat a les escoles com a un esport més. Açò és un punt molt important, ja que eixim de la rutina de fer sempre els mateixos jocs, donant a conèixer altres que també transmeten valors i diversió.

Per últim, vaig a mostrar altre joc alternatiu al que jo personalment he jugat moltes vegades, el futbol-tenis. Aquest és un joc que mescla els dos esports com diu el propi nom i consisteix en passar amb qualsevol part del cos excepte les mans i braços la pilota al camp contrari. Si el baló dóna més d’un bot aconseguiràs un punt.

A continuació deixe una infografia amb les regles bàsiques d’aquest esport.












Comentaris

  1. En aquesta entrada podem conèixer un poc més els esports alternatius i Claudio ens ha contat el funcionament d'aquesta sessió en la seua classe d'Educació Física. A més a més, ens mostra un esport nou, el futbol-tenis, que alguna vegada havia escoltat però no sabia el seu funcionament, i per a això tenim la infografia que ha realitzat Claudio sobre aquest, en la qual podem conèixer les regles, el material i el funcionament ràpidament. L'entrada és atrctiva i el llenguatge és clar.
    Li pose un 9.

    ResponElimina
  2. Aquesta última entrada tracta els esports alternatius, on el nostre company Claudio reflexiona al voltant de la potencialitat didàctica que presenten en l’etapa d’Educació Primària i aporta una visió crítica molt interessant respecte a la influència de la Covid-19 en la seua pràctica. Compartisc amb Claudio la seua opinió sobre les mesures higièniques establertes, ja que la més eficient per a evitar possibles contagis seria no realitzar cap mena d’esport col·lectiu a les escoles, una decisió que resultaria completament perjudicial per a l’alumnat.
    Potser, incloure alguna explicació de les característiques pròpies dels esports alternatius o suggerir algun recurs per a conéixer un poc més el colpbol i el datchball haguera complementat l’entrada.
    No obstant això, pel que fa a l’esport alternatiu que has presentat, el futbol-tenis, el qual he tingut l’ocasió de practicar alguna vegada, considere que resulta molt divertit i motivant per als xiquets i les xiquetes, tal com afirmes. Així mateix, la infografia que has dissenyat és senzilla i clara, amb la informació essencial sobre l’esport. Per tant, la teua qualificació en aquesta entrada és un 8’5!
    Com a conclusió final, a partir de la lectura del teu blog, he pogut reflexionar al voltant de temàtiques actuals vinculades amb l’educació i l’activitat física, descobrint amb més profunditat determinats esports que abans no coneixia tan detalladament. Pense que ha sigut molt dinàmic i enriquidor llegir aquest blog, has fet un gran treball!

    ResponElimina
  3. En primer lloc, em sembla que com bé dius, en temps de COVID hem de cuidar encara més l'esport, sobretot pels beneficis que ha demostrat tenir a l'hora de previndre aquesta malaltia, per tant es d'agrair que mostres preocupació per fer-ho.

    A més, estic d'acord amb allò que planteges, que, per sort, els esports alternatius es troben cada volta més dintre de les escoles. Com ja sabem aquest donen igualtat d'oportunitats a tots els nens i nenes per la baixa càrrega tècnica que tenen.

    Pel que fa a l'esport que has presentat, havia sentit parlar d'ell, però mai he tingut oportunitat de practicar-lo. Sense dubte, com a futur docent intentaré introduir-lo a les meves sessions. La infografia per presentar-lo a més és clara i senzilla d'entendre, concisa i directa. La teva qualificació per tant es d'un 9.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Ara pots traduir les entrades!